Vi gør meget ud af, at ruste dig til fremtiden. Vi vil gerne inspirere dig til at vælge den rigtige uddannelse og hjælpe dig med at stille skarpt på det, du er god til. Som efterskoleelev står du midt mellem folkeskole og ungdoms uddannelse. Der er mange spørgsmål, og vi står til rådighed med vejledning, både om dine fag, dit personlige liv og de valg, du skal til at træffe. Dette sker i tæt samarbejde mellem dine forældre, faglærere, din teamlærer og skolens uddannelsesvejleder.

Erhvervsundervisning for 10. klasse

I 10. klasse vælger man også en erhvervsprofil, hvor der vil være undervisning indenfor forskellige erhvervsretninger sideløbende med uddannelses-/studievejledningen. Der vil også være foredrag med fagpersoner, fx politifolk, fysioterapeuter, sygeplejersker, advokater.

Du bliver også undervist i at skrive ansøgninger og CV og i hvordan du håndterer din privatøkonomi. Du får muligheden for at besøge nogle spændende virksomheder, som f.eks. Bestseller og Færch Plast, og blive endnu klogere på dine fremtidsmuligheder.

Vil du Læse mere om vores erhvervsprofiler i 10. klasse, så klik på linket her.