Indholdsplan

Her kan du læse vores indholdsplan og få indsigt i kostskolearbejdet på Bøvling Idrætsefterskole.

Indholdsplanen beskriver elevernes undervisning og de planlagte aktiviteter for hver kursusuge.

Download vores indholdsplan for 23/24 her.

Årsplan

Her kan du se vores årsplan for skoleåret 23/24.

Årsplanen er godkendt af bestyrelsen forud for skoleåret 2023/2024

Vedtægter

Her kan du læse vedtægter for den kombinerede skole; Bøvling Fri- og Idrætsefterskole og Bøvling Børnehus. Vedtægterne er godkendt af Undervisningsministeriet, Kvalitets- og Tilsynsstyrelsen (nu Børne- og Undervisningsministeriet, Styrelsen for Undervisning og Kvalitet) den 26. september 2011, og senest offentliggjort på hjemmesiden d. 8. september 2022.

Undervisnings- og elevevaluering

Undervisningsmiljøet på Bøvling Idrætsefterskole undersøges løbende. Vi evaluerer på mange parametre, bl.a. skolens værdigrundlag og elevernes generelle tilfredshed med deres ophold. Herunder evalueres der også på undervisningen.

Den nye undervisnings- og elevevaluering for 22/23 er under udarbejdelse og vil være tilgængelig på et senere tidspunkt i løbet af sommeren.

Fødevarestyrelsen

Maden på en idrætsefterskole er af største betydning for sundhed og trivsel, som blandt andet beskrevet i vores kostpolitik. Som en naturlig del af det, er der altid grøntsager i forbindelse med måltiderne. Til næsten hver forfriskning vil der være stillet frugt frem, ligesom der hver dag er “fri frugt” i elevernes køkken.

Vi benytter økologiske råvarer, der hvor det kan lade sig gøre. Og vi er stolte af at have bronze i det Økologiske Spisemærke. Det betyder at 30-60% vore indkøbte føde- og drikkevarer er økologiske.

Hygiejne er en forudsætning for at tilberede sundt mad. Vi er underlagt de lovpligtige tilsyn, og vi er tildelt en elitesmiley.

Vi blev kontrolleret sidste gang april 2023.

Skolefrugtordningen

Læs mere på Miljø- og Fødevareministeriets hjemmeside.

Arbejdsmiljø

Bøvling Idrætsefterskole
Høvsørevej 13
7650 Bøvlingbjerg

Branchegruppe: Undervisning
Branche: Folkeskoler o. lign.

CVR-nummer: 45633918
Pnr: 1001872043

Karakterer

Undervisningsministeriets fører statistik over landsdækkende karakterer.

Se statistikken for Bøvling Idrætsefterskole her.

Antimobbestrategi

Indkaldelse til Generalforsamling

Vi afholder ordinær generalforsamling for Bøvling Fri- og Idrætsefterskole i 3. kvartal. Der indkaldes til Generalforsamlingen med mindst 4 uger varsel, skriftligt til skolekreds samt på skolens hjemmesider.