I december tager vi til Club La Santa Sport, på den canariske ø Lanzarote, som ligger ud for Afrikas vestkyst. Når vi har valgt La Santa er det fordi det giver os mulighed for at prøve kræfter med en masse forskellige sportsgrene og idrætsdiscipliner som cykling, tennis, triathlon, kajak, windsurfing, dans, yoga, fitness, spinning osv.

Kvaliteten af faciliteterne er i top og ud over de obligatoriske fællesaktiviteter, får du også selv lov til at vælge nogle aktiviteter.

Vi bor i lejligheder med plads til tre til seks personer, som hver får en lærer tilknyttet. I skal selv stå for de praktiske ting, og får udleveret madpenge, som I selv skal administrere og købe middagsmad for.

Lanzarote er en vulkansk ø, så vi vi også sørge for at komme ud og opleve landskabet, og der bliver også tid til at nyde varmen og dase i poolområdet.

Vi forbereder os ved at arbejde med at sætte personlige mål, så du kan få mest muligt ud af turen. I fortælletimerne op til turen kommer temaet til at være husholdningsbudget, så du og dine roommates er klædt på til at administrere indkøbene på La Santa.

Her kan du se video fra en af vore mange ture til Club La Santa

Skitur

Sidst i januar måned tager vi traditionen tro på skitur med Bøvling Idrætsefterskole.

Skituren er en del af skoleåret og en del af skolepengene. Forældre og søskende får en enestående mulighed for at være en del af skituren mod ekstra betaling.

Nærmere info omkring skituren kommer i starten af skoleåret.

Se vores video her fra sidste skitur til Neukirchen i Østrig.

Skitur til Neukirchen i Østrig, januar 2020